الجمعة, أبريل 26, 2024
هنا رياضةالدرجة العليابيان وزارة القضاء يهدد كيان فريق مكابي أبناء الرينة!
الدرجة العليا

بيان وزارة القضاء يهدد كيان فريق مكابي أبناء الرينة!

قامت وزارة القضاء بتوصية بتفكيك جمعية الفريق بسبب خروقات مالية على حد تعبيرهم، وخاصة أن الجمعية تدير الفرق الرياضية في الرينة.
من جهة أخرى ستقوم الإدارة ومحاسب الفريق العمل وفحص جميع الأوراق اللازمة وفي حالة نشر بيان توضيحي بالموضوع من قبل ادارة الرينة سيتم نشره.

רשם העמותות המליץ לפרק את עמותת בני ריינה
בעקבות ליקויים חמורים, חלוקת רווחים אסורה וחשש לקידום מטרות זרות, הומלץ לנקוט בהליכי פירוק של העמותה, המחזיקה גם בקבוצת הכדורגל מליגת העל

כ”ד בשבט תשפ”ג

15 בפברואר 2023

הודעה לעיתונות מטעם רשות התאגידים

בעקבות ליקויים חמורים, חלוקת רווחים אסורה וחשש לקידום מטרות זרות- יחידת רשם העמותות והחל”צ ברשות התאגידים ממליצה על נקיטה בהליכי פירוק של עמותת מכבי בני ריינה – העמותה לקידום הספורט והנוער בריינה (ע”ר), המחזיקה בקבוצת הכדורגל מכבי בני ריינה

יחידת רשם העמותות והחל”צ קיימה הליך פיקוח בעניינה של עמותת מכבי בני ריינה, אשר משחקת בליגת העל בכדורגל.

דוח תוצאות פיקוח שפורסם היום, 15 לפברואר 2023, קובע כי בהתנהלות העמותה נמצאו ליקויים מהותיים, המהווים עילת פירוק בהתאם לסעיף 49 לחוק העמותות ולפיכך תיק העמותה מועבר להמשך טיפול יחידת אכיפה ובקרה של רשות התאגידים לשם שקילת נקיטה בהליכי פירוק

הפיקוח המבוצע על ידי יחידת רשם העמותות ברשות התאגידים, שבמשרד המשפטים, נועד לבדוק את עמידתן של עמותות וחברות לתועלת הציבור בהוראות החוק והנחיות רשמת העמותות. פיקוח מסוג זה בוחן, בין היתר, האם העמותה מקיימת את מטרותיה והאם כלל נכסיה וכספיה משמשים אך ורק לשם קידום מטרות אלה, ולא למטרות זרות או לחלוקת רווחים והברחת נכסים לידיים פרטיות. הפיקוח המבוצע על ידי יחידת רשם העמותות נועד להגביר את אמון הציבור במגזר העמותות והחל”צ ולחזק את מגזר זה.

דוח תוצאות בדיקה בעניינה של עמותת מכבי בני ריינה – העמותה לקידום הספורט והנוער בריינה (ע”ר), קובע, בין היתר, כי בעקבות הליך הפיקוח נמצאו ליקויים חמורים ומהותיים בהתנהלות העמותה, היוצרים חשש מהותי לחלוקת רווחים אסורה ולכך שנכסי העמותה הוברחו לידיים פרטיות ושימשו לקידום מטרות זרות. עוד הצביע הדוח על כך, שבדיקה מעמיקה של התנהלותה הכספית של העמותה מעלה תבנית שיטתית, אשר נמשכה לכל אורך שנות הפיקוח (2017 – 2020), של העברת כספי העמותה לצדדים שלישיים ולידי חברי ועד, בניגוד לדין, ללא נתיב בקרה ראוי, ומבלי שהצליחה העמותה להוכיח כי כספים אלה אכן שימשו לשם קידום מטרותיה המאושרות.

שיטתיות זו לא יכולה להתיישב עם טענה לטעות אקראית או תום לב, ועולה חשש כי התנהלות זו נועדה למנוע נתיב בקרה ברור, ולהסוות את התנהלות העמותה ואת כך שנעשה שימוש בנכסיה למטרות זרות.

עו”ד שולי אבני שוהם, רשמת העמותות וראש רשות התאגידים: “ממצאי הדוח מעלים חשש כבד להתנהלות שיטתית, בלתי תקינה, המונעת נתיב בקרה ברור של הכנסות והוצאות העמותה, באופן המעלה חשש לשימוש בנכסי העמותה עבור מטרות זרות תוך חלוקת רווחים אסורה. אנו רואים חומרה בהתנהלות מעין זו, ונפעל למיגור התנהלות המנוגדת להוראות הדין, ובכלל זה קידום מטרות זרות מכספי עמותה וחלוקת רווחים אסורה, תוך פגיעה בקופת הציבור ובאמון הציבור”.

בברכה.

כרמית אורפז-ימין